top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תDor Tresser

כל מה שאתם צריכים לדעת על - מדדים, קרנות נאמנות ותעודות סל

בפוסט הקרוב נדבר על השקעה בקרנות נאמנות, ותעודות סל.


נתחיל בהגדרות היבשות,


קרן נאמנות- מכשיר פיננסי שמטרתו השקעה משותפת בניירות ערך והפקת רווחים משותפת מהחזקתם ומכל עסקה בהם. קרן הנאמנות מנוהלת על ידי מנהל הקרן. היא פועלת על פי הסכם נאמנות שפרטיו פורסמו באמצעות תשקיף. קרן הנאמנות משקיעה לפי מדיניות השקעה הנקבעת מראש וניתנת לשינוי מעת לעת.


ובעברית?

הקרן היא כמו ארגז ריק שמיועד לכסף של הציבור, הכסף שהציבור ״ישים״ בארגז ישמר בנאמנות (להלן מקור השם), ויושקע בהתאם למדיניות ההשקעה (אשר נתונה לשינוי בהחלטת מנהל הקרן) של הקרן הנבחרת (מחקה מדד, סקטוריאלית)- יורחב בהמשך.


תעודת סל- תעודת התחייבות הדומה לאיגרת חוב ומונפקת על ידי גוף פיננסי. התעודה נסחרת בבורסה לניירות ערך ומאפשרת למשקיע לעקוב אחר נכס בסיס כגון: מדדי מניות, מדדי איגרות חוב, שערי מטבע חוץ, סחורות ועוד.


ובעברית?

תעודת סל הינה מוצר השקעה אשר מאפשר לנו לקנות יחידות (תעודות) אשר משקיעות את הכסף המושקע בהתאם למדד כלשהו (או ענף) אשר היא עוקבת אחריו.


מדד ניירות ערך- מדד המשקף את רמת המחירים הממוצעת של קבוצות מסוימות או ענפים מסוימים של ניירות ערך הנסחרים בבורסה לניירות ערך. המדד מחושב מתוך מחירי ניירות הערך, בדרך כלל על ידי חישוב ערכם המשוקלל. המדד משמש משקיעים הן להערכת רמת המחירים של ענף או קבוצה מסוימים.


ובעברית?

המדדים, הם קבוצה של מניות (סל) שיש בינהם קשר כלשהו ע״פ המאפיין של אותו מדד.

למשל מדד ת״א 125, מכיל בתוכו את 125 המניות הגדולות ביותר בבורסת ת״א.

מדד הs&p 500 בבורסת ניו יורק, מכיל את ה500 מניות הכי גדולות בבורסת ניו יורק.


השקעה בקרן נאמנות או תעודת סל עוקבי מדד מאפשרים לנו להשיג את תשואת השוק, אשר בממוצע הינה 8%-10% בשנה.





כמשקיעים פאסיבים אשר לא מעוניינים בבחירה של מניות ספציפית והתעסקות בקניה ומכירה פרטנית, נוכל לבחור להשקיע במדדים ובכך להינות מהשקעה ״יחסית״ בטוחה, ומתשואה גבוהה.



תכני האתר אינם מהווים תחליף לייעוץ השקעות המתחשב בנתוניו ובצרכיו המיוחדים של כל אדם.

7 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page